Wednesday, January 9, 2013

jodoh dan cinta



pernah dengar tak ayat 'kadangkala jodoh mendahului cinta'

 i sangat setuju dengan ayat dia atas sebab memamg xdinafikan situasi itu selalu terjadi pada pasangan hari ini.bercinta bagai nak rak tapi kesudahannya jodoh mereka tak ada..dan sebaliknya bila orang yang kita tak pernah ada perasaan cinta akan menjadi jodoh kita.

jodoh itu rahsia Allah s.w.t

kita kena yakin pada ketentuanNya dan bersangka baik (husnuzon).kadang2 i pon pernah terfikir kenapa i kena melalui episod2 cinta yang akhirnya tak kemana.menghabiskan zaman remaja dengan cinta2 yang belum pasti menjadi jodoh kita,tapi  bila difikirkan secara positifnya,dari situ i belajar mengenal berbagai- bagai sikap manusia ni.jangan sangka lelaki yang nampak pemalu atau baik ini seorang yang menjaga pandangannya.dan jangan kita menilai lelaki yang nampak peramah ini sebagai seorang kaki perempuan.
kita tak boleh menilai orang hanya dengan melihat luaran atau mendengar cakap2 orang lain.

bagi orang yang belum bertemu cinta,jangan bimbang.teruskan berdoa semoga Allah s.w.t mengurniakan jodoh dikalangan orang yang beriman.yang dapat melengkapi kekurangan kita,yang mampu menjadi peneman dikala susah atau senang.setiap orang itu dijadikan berpasang-pasangan.kalau bukan di dunia ini,in shaa allah jodoh kita menanti di akhirat kelak.Amin.

3 comments:

  1. Replies
    1. sekuat mana kita usaha pon tapi kalo bukan jodoh kita tetap xkan bersama..tapi kita kena cuba memberi yang terbaik utk relationship tu,kalo da xda jodoh jugak anggaplah ini semua dugaanNya.

      Delete